Thursday, September 22, 2016

Почина режисьорът на "Поверително от Ел Ей" Къртис Хенсън



Носителят на Оскар, сценаристът и режисьор Къртис Хенсън почина на 71 години, съобщават световните медии. Хенсъ е починал в дома си в Холивуд Хилс във вторник. Парамедици са се отзовали на повикване в дома му, но когато са пристигнали само са констатирали, че е починал, заяви говорителят на полицията в Лос Анджелис Тони Им, пише The Guardian.

Родом от Рино, Невада, Къртис Хенсън е израснал в Сан Фернандо Вали в Лос Анджелис. Напуска училище, за да работи като фотограф. Започва кариерата си като филмов журналист, правейки интервюта с режисьори като Джон Форд и Винсънт Минели, пише The Hollywood Reporter. "В известен смисъл, това е моето филмово училище", казва той и допълва: "След като правех това в продължение на няколко години, реших че е дошло време да направя нещо самият аз".

Започва да снима и режисира в началото на 70-те г. на миналия век, но сериозен успех печели чак през 1992 г. с психологическия трилър "Ръката, която люлее люлката". Филмът с участието на Ребека де Морни става голям хит.

Следващата успешна изява на режисьора е през 1994 г. с филма "Дивата река" с Мерил Стрийп и Кевин Бейкън. Но най-големият му успех идва три години по-късно с "Поверително от Ел Ей" в който участват Гай Пиърс, Ръсел Кроу, Кевин Спейси и носителката на Оскар Ким Бейсинджър. Филмът е разказ за корупцията в полицията. Лентата излиза през 1997 г. и му спечелва Оскар за най-добър адаптиран сценарий. За режисура и най-добър филм обаче престижните награди същата година отиват при Джеймс Камерън за филма му "Титаник".

В интервю през 2001 г., Хенсън говори за хита си "Поверително от Ел Ей", казвайки, че винаги е искал да разкажа една история, която е създадена в Лос Анджелис през 50-те години, "защото това е мястото, където съм израснал". "Исках да направя това и преследвах тази тема, защото ме интересуваше, каква е разликата между илюзия и реалност, разликата в начина, по който хората и нещата изглеждат в сравнение с това, какви са те в действителност. И Холивуд, разбира се, е града на илюзията. Така, че идеята е близка и скъпа за мен и изключително лична."

Следващият успех за режисьора идва с филма "8 миля" с участието на рап певеца Еминем. В интервю за Rolling Stone през 2002 г. Хенсън казва за Еминем, че той не е просто един актьор, който се изявява за първи път, но и истинското вдъхновение за филма. "Къртис Хенсън вярваше в мен и нашата луда идея да се направи филм за рап битките и то именно в Детройт", каза Еминем в изявление. "Той ме направи от мен актьор. Щастлив съм, че го познавах."

Хенсън падна тежко болен през ноември 2011 г., докато режисира в Северна Калифорния драмата "Chasing Mavericks" с участието на Джони Уестън, Джерард Бътлър и Елизабет Шу, пише LA Times. Режисьорът Майкъл Аптед завършва снимките на филма, който бе представен през октомври 2012 година.

Наистина, филмографията на Хенсън като сценарист, режисьор и продуцент минава през разнообразен спектър от жанрове, пише изданието LA Times.

"Аз умишлено се опитвам да ги смесвам в моите филми, защото обичам да посещавам различни светове", казва Къртис Хенсън пред лондонския Guardian през 2005 г. "Въпреки това аз мисля, че тематично нещата предстоят да се появяват".

www.manager.bg

No comments:

Post a Comment