Антония Йорданова е на 36 г. Учила е "Текстил" в Училище за приложни изкуства "Св. Лука" и в Националната художествена академия. Антония е част от екипа на 12mag.net и "Преди обед" по БТВ. Заедно с Кристина Бъчварова творят в Knapp.
KNAPP е модна марка с много кратка история, но желанието ни е да развиваме идеите си и да ги поднасяме подобаващо на тези, които ни харесват. Моделите в първата ни колекция се отличаваха с изчистени силуети, минимализъм в дизайна и монохромна гама. Вярваме, че стилът на KNAPP е провокация към нестандартно мислещите и артистичните дами, на възраст между 22-35 г., които ще припознаят себе си в младата марка не просто за един сезон, затова ще се придържаме към основите на дебютната си
колекция и за вбъдеще.
Как се случи KNAPP?
KNAPP започна по един и продължи по друг начин. Беше малко наивна история и в нея имаше съвсем други участници, различни от настоящите. Бяхме четири момичета, които събрах аз - мои приятелки, срещнати през годините, но все близки и обичани. Всяка от тях има отношение към модата и красивото и вярвахме, че това, както и фактът, че вече имахме обещана финансова помощ, ще са достатъчни да "задвижим машината". И в известна степен беше. Но нещата бързо се промениха, когато започнахме да се
изправяме пред различни трудности и предизвикателства, минахме през неизбежните сблъсъци на силни характери, а не на последно място другите момичета имаха в този период силни емоции в личния им живот, който в последователен ритъм им донесе бебета и друг начин на живот. Така, съвсем естествено се обърнах за помощ към моята дългогодишна приятелка и съученичка от "Приложното" - Кристина, с която понастоящем творим в KNAPP.
Кое ви мотивира, вдъхнови, предизвика?
Предизвикателството да правиш мода в България граничи с крайности като глупост, лудост, свръх гол ентусиазъм. Да създаваш нещо, което обичаш и вярваш, че е красиво е едно - да си изкарваш парите от дрехи и то в България е коренно различно занимание. В известна степен с времето се оказа, че именно с това съм донесла някакво разочарование на моите приятелки, с които започнахме - стана ясно, че имам твърде некомерсиално мислене според тях, което не може да превърне марката и фирмата в доходоносен бизнес. Но това, което ми се искаше и все още се надявам е, че нашатамарка налага определена естетика и има
своите претенции за качество, а не е бързо оборотна конфекция, каквато има за поне две планети като тази, която обитаваме.
Мотивира ни всичко, което виждаме всеки ден - да градиш име и своя отличителна естетика в страна, в която всичко евтино и бляскаво е на почит, сякаш е като битка с предизвестен край, но когато в шоурума идват красиви, елегантни и усмихнати жени, изпълнени със същия ентусиазъм като нашия е пълен кеф и връща вярата в усилията и постоянството.
За кого е KNAPP?
Knapp е за жените, които са уморени и отегчени от клишетата и стереотипите. Онези, които имат желание и възможност да инвестират в личния си стил без да се страхуват как ще ги изгледат на улицата и са напълно уверени в собствените си вкус и индивидуалност. Knapp е още за жените, които не гледат боязливо към цветната или "шантава" дреха, като на произведение на изкуството, а като на вдъхновение.
Мястото на фолклорните елементи в работата ви и какво е посланието им?
Етно мотиви използвахме едва в тази колекция и то, заради моята голяма инспирация - Занзибар! Факт е, че те така или иначе са силно изявен тренд на световната модна сцена, но появата им при нас има своята история и тя е с личен характер. Сигурно някога отново ще имаме желание да използваме такива в своя колекция, но тогава ще има нова история и може би влиянието ще е от друг
край на света.
Пожеланието Ви към българските жени?
Пожеланието ми към българските жени е да се интересуват повече какво се случва по света - и това не означава да се обличат "модерно" или за високи суми, а просто да забележат семплотата и лекотата в стила на хората, където и да отидем по света. Да бъдат по-независими в избора си и по-толерантни към различното, когато го припознават в начина на обличане на другите.
И към читателите на Kafene.bg?
На читателите ви мога да пожелая само да са здрави и да имат поводи да се чувстват добре, удовлетворени и спокойни.
На снимката: Кристина Бъчварова и Антония Йорданова.
KNAPP е модна марка с много кратка история, но желанието ни е да развиваме идеите си и да ги поднасяме подобаващо на тези, които ни харесват. Моделите в първата ни колекция се отличаваха с изчистени силуети, минимализъм в дизайна и монохромна гама. Вярваме, че стилът на KNAPP е провокация към нестандартно мислещите и артистичните дами, на възраст между 22-35 г., които ще припознаят себе си в младата марка не просто за един сезон, затова ще се придържаме към основите на дебютната си
колекция и за вбъдеще.
Как се случи KNAPP?
KNAPP започна по един и продължи по друг начин. Беше малко наивна история и в нея имаше съвсем други участници, различни от настоящите. Бяхме четири момичета, които събрах аз - мои приятелки, срещнати през годините, но все близки и обичани. Всяка от тях има отношение към модата и красивото и вярвахме, че това, както и фактът, че вече имахме обещана финансова помощ, ще са достатъчни да "задвижим машината". И в известна степен беше. Но нещата бързо се промениха, когато започнахме да се
изправяме пред различни трудности и предизвикателства, минахме през неизбежните сблъсъци на силни характери, а не на последно място другите момичета имаха в този период силни емоции в личния им живот, който в последователен ритъм им донесе бебета и друг начин на живот. Така, съвсем естествено се обърнах за помощ към моята дългогодишна приятелка и съученичка от "Приложното" - Кристина, с която понастоящем творим в KNAPP.
Кое ви мотивира, вдъхнови, предизвика?
Предизвикателството да правиш мода в България граничи с крайности като глупост, лудост, свръх гол ентусиазъм. Да създаваш нещо, което обичаш и вярваш, че е красиво е едно - да си изкарваш парите от дрехи и то в България е коренно различно занимание. В известна степен с времето се оказа, че именно с това съм донесла някакво разочарование на моите приятелки, с които започнахме - стана ясно, че имам твърде некомерсиално мислене според тях, което не може да превърне марката и фирмата в доходоносен бизнес. Но това, което ми се искаше и все още се надявам е, че нашатамарка налага определена естетика и има
своите претенции за качество, а не е бързо оборотна конфекция, каквато има за поне две планети като тази, която обитаваме.
Мотивира ни всичко, което виждаме всеки ден - да градиш име и своя отличителна естетика в страна, в която всичко евтино и бляскаво е на почит, сякаш е като битка с предизвестен край, но когато в шоурума идват красиви, елегантни и усмихнати жени, изпълнени със същия ентусиазъм като нашия е пълен кеф и връща вярата в усилията и постоянството.
За кого е KNAPP?
Knapp е за жените, които са уморени и отегчени от клишетата и стереотипите. Онези, които имат желание и възможност да инвестират в личния си стил без да се страхуват как ще ги изгледат на улицата и са напълно уверени в собствените си вкус и индивидуалност. Knapp е още за жените, които не гледат боязливо към цветната или "шантава" дреха, като на произведение на изкуството, а като на вдъхновение.
Мястото на фолклорните елементи в работата ви и какво е посланието им?
Етно мотиви използвахме едва в тази колекция и то, заради моята голяма инспирация - Занзибар! Факт е, че те така или иначе са силно изявен тренд на световната модна сцена, но появата им при нас има своята история и тя е с личен характер. Сигурно някога отново ще имаме желание да използваме такива в своя колекция, но тогава ще има нова история и може би влиянието ще е от друг
край на света.
Пожеланието Ви към българските жени?
Пожеланието ми към българските жени е да се интересуват повече какво се случва по света - и това не означава да се обличат "модерно" или за високи суми, а просто да забележат семплотата и лекотата в стила на хората, където и да отидем по света. Да бъдат по-независими в избора си и по-толерантни към различното, когато го припознават в начина на обличане на другите.
И към читателите на Kafene.bg?
На читателите ви мога да пожелая само да са здрави и да имат поводи да се чувстват добре, удовлетворени и спокойни.
На снимката: Кристина Бъчварова и Антония Йорданова.
www.kafene.bg
No comments:
Post a Comment